Školní poradenské pracoviště

Cíl školního poradenského pracoviště

  • přiblížení poradenských služeb poskytovaných ve škole žákům, jejich zákonným zástupcům i pedagogům
  • zkvalitnění podpory inkluze (péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci těchto dětí atd.)
  • prevence sociálně-patologických jevů
  • včasné odhalování problémového chování ve škole
  • omezení školní neúspěšnosti a předčasného odchodu žáků ze vzdělávání
  • průběžná a dlouhodobá péče o děti s neprospěchem
    péče o nadané žáky a mimořádně nadané žáky
  • poskytování služeb kariérového poradenství společně s kariérovým vzděláváním a poskytováním informací o možnostech uplatnění po ukončení ZŠ
  • prohloubení kontaktů s pedagogicko - psychologickou poradnou (PPP), speciálně - pedagogickým centrem (SPC), střediskem výchovné péče (SVP) aj.
  • zpracování intervenčních postupů
  • koordinace činnosti ŠPP a jeho služeb s dalšími poradenskými institucemi
  •  

Náš tým

Mgr. Lucie Mácová- výchovný a kariérový poradce

Mgr. Lucie Mácová- výchovný a kariérový poradce

KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody

KONTAKTmacova@zstgmdrasov.cz, tel. 601 367 737

  • poskytuje odborné poradenství a individuální konzultace zákonným zástupcům, žákům i učitelům při základní orientaci ve speciálních vzdělávacích potřebách žáka
  • koordinuje další postup při zjišťování individuálních vzdělávacích potřeb žáka a následný postup při zajišťování odborné péče
  • zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko psychologické poradny apod.)
  • spolupracuje s rodinou a učiteli při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu žáka
  • v rámci kariérového poradenství poskytuje zákonným zástupcům pomoc při orientaci v nabídce vhodné střední školy:
    • Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení)
    • Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
    • Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.)
      Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání
    • Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
  •  

Mgr. Veronika Smutná-školní psycholog

Mgr. Veronika Smutná-školní psycholog

KONTAKT: veronika.smutna@zstgmdrasov.cz, 733 741 147

Jaká je role školního psychologa a k čemu je ve škole dobrý?

Školní psycholog je poradenským pracovníkem školy. Pracuje jak s jednotlivci, tak s celými třídami. Všem žákům poskytuje individuální poradenské služby a mohou se na něj kdykoli obrátit se svými problémy. Při práci se třídami zjišťuje atmosféru ve skupině dětí, zaměřuje se na zlepšení spolupráce a komunikace mezi žáky, pomáhá stmelovat třídní kolektiv. Pokud se ve třídě vyskytne například šikana nebo dochází k izolaci některého z žáků v třídním kolektivu je právě součástí práce školního psychologa tuto situaci změnit k lepšímu. Spolu s metodikem prevence se může podílet i na přípravě preventivních programů pro jednotlivé třídy.

Školní psycholog není ve škole jen pro samotné žáky, ale součástí jeho činnosti je také práce s pedagogy. Těm nabízí další vzdělávání, poskytuje jim poradenské služby v pracovních i osobních záležitostech. Spolu s nimi se podílí na přípravě specifických programů na míru každé třídě a poskytuje metodické vedení. Organizuje vzdělávací semináře, které jsou pro učitele příležitostí k dalšímu rozvoji specifických dovedností práce s jednotlivými žáky i celou třídou nebo obohacením o nové metody práce.

Školní psycholog se zabývá všemi záležitostmi souvisejícími s výchovou a vzděláváním. Mohou se na něj tedy obracet i samotní rodiče, pokud řeší těžkosti spojené s výchovou nebo školním vzděláváním svých dětí. Školního psychologa je možné využít také k prvnímu kontaktu psychologické služby, protože spolupracuje s řadou institucí v daném regionu. Ve své práci se řídí také etickými normami přijatými Asociací školních psychologů ČR a SR, které představují závaznou normu pro pracovní postupy ve vztahu ke klientům, rodičům i pedagogům.

 

Mgr. Světlana Valentová-metodik prevence

Mgr. Světlana Valentová-metodik prevence

Mgr. Kateřina Večeřová-školní speciální pedagog

Mgr. Kateřina Večeřová-školní speciální pedagog

KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody

KONTAKT: vecerova@zstgmdrasov.cz

  • poskytuje reedukační péči s cílem pracovat dle individuálních oslabení žáka, rozvíjet oslabené funkce (zrakové, sluchové, grafomotoriku …), procvičovat čtení a orientaci v textu, trénovat obtížné pravopisné jevy, odstraňovat specifické chyby apod.
  • reedukace probíhá v rámci vyučování, v malých skupinách či zcela individuálně, žáci věnují procvičovanému plnou pozornost, jsou neustále „vyvoláváni“
  • pokud je u žáka zřejmá únava, je aktivizován jinou činností, žáci získávají okamžitou zpětnou vazbu při chybě a mohou s chybou pracovat
  • spolupracuje na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
  • společně s třídními učiteli spolupracuje na vypracování plánu pedagogické podpory
  • zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)
  •  

Mgr. Eva Jelínková-školní speciální pedagog

Mgr. Eva Jelínková-školní speciální pedagog

KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody

KONTAKT: jelinkova@zstgmdrasov.cz

  • poskytuje reedukační péči s cílem pracovat dle individuálních oslabení žáka, rozvíjet oslabené funkce (zrakové, sluchové, grafomotoriku …), procvičovat čtení a orientaci v textu, trénovat obtížné pravopisné jevy, odstraňovat specifické chyby apod.
  • reedukace probíhá v rámci vyučování, v malých skupinách či zcela individuálně, žáci věnují procvičovanému plnou pozornost, jsou neustále „vyvoláváni“
  • pokud je u žáka zřejmá únava, je aktivizován jinou činností, žáci získávají okamžitou zpětnou vazbu při chybě a mohou s chybou pracovat
  • spolupracuje na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
  • společně s třídními učiteli spolupracuje na vypracování plánu pedagogické podpory
  • zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)
  •  

Mgr. Milena Gébová- školní speciální pedagog - logoped

Mgr. Milena Gébová- školní speciální pedagog - logoped

KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody

KONTAKT: gebova@zstgmdrasov.cz

  • provádí logopedickou diagnostiku
  • zajišťuje odbornou speciálně – pedagogickou péči logopedickou, reedukaci narušené komunikační schopnosti
  • nabízí pro rodiče konzultace problematiky řečového postižení a dalších školních, výchovných a vývojových nedostatků s tím spjatých
  • integrovaným žákům poskytuje v souladu s doporučením speciálně pedagogického centra pro vady řeči poskytována systematická a intenzivní individuální logopedická péče
  •  

Speciální pedagogové

Speciální pedagogové

KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody

Mgr. Lucie Holubová-holubova@zstgmdrasov.cz

Mgr. Eva Zachariášová-zachariasova@zstgmdrasov.cz

Mgr. Petra Francová-francova@zstgmdrasov.cz

  • speciální pedagožky zajišťují reedukační péči dle individuálních vzdělávacích potřeb žáka 
  • spolupracují na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
  • společně s třídním učitelem spolupracují na vypracování plánu pedagogické podpory
  • zajišťují komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)

 

Přejít nahoru
×