Školní poradenské pracoviště
Cíl školního poradenského pracoviště
- přiblížení poradenských služeb poskytovaných ve škole žákům, jejich zákonným zástupcům i pedagogům
- zkvalitnění podpory inkluze (péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci těchto dětí atd.)
- prevence sociálně-patologických jevů
- včasné odhalování problémového chování ve škole
- omezení školní neúspěšnosti a předčasného odchodu žáků ze vzdělávání
- průběžná a dlouhodobá péče o děti s neprospěchem
péče o nadané žáky a mimořádně nadané žáky - poskytování služeb kariérového poradenství společně s kariérovým vzděláváním a poskytováním informací o možnostech uplatnění po ukončení ZŠ
- prohloubení kontaktů s pedagogicko - psychologickou poradnou (PPP), speciálně - pedagogickým centrem (SPC), střediskem výchovné péče (SVP) aj.
- zpracování intervenčních postupů
- koordinace činnosti ŠPP a jeho služeb s dalšími poradenskými institucemi
Náš tým
Mgr. Lucie Mácová- výchovný a kariérový poradce
Mgr. Lucie Mácová- výchovný a kariérový poradce
KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody
KONTAKT: macova@zstgmdrasov.cz, tel. 601 367 737
- poskytuje odborné poradenství a individuální konzultace zákonným zástupcům, žákům i učitelům při základní orientaci ve speciálních vzdělávacích potřebách žáka
- koordinuje další postup při zjišťování individuálních vzdělávacích potřeb žáka a následný postup při zajišťování odborné péče
- zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko psychologické poradny apod.)
- spolupracuje s rodinou a učiteli při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu žáka
- v rámci kariérového poradenství poskytuje zákonným zástupcům pomoc při orientaci v nabídce vhodné střední školy:
- Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení)
- Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
- Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.)
Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání - Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
Mgr. Veronika Smutná-školní psycholog
Mgr. Veronika Smutná-školní psycholog
KONTAKT: veronika.smutna@zstgmdrasov.cz, 733 741 147
Jaká je role školního psychologa a k čemu je ve škole dobrý?
Školní psycholog je poradenským pracovníkem školy. Pracuje jak s jednotlivci, tak s celými třídami. Všem žákům poskytuje individuální poradenské služby a mohou se na něj kdykoli obrátit se svými problémy. Při práci se třídami zjišťuje atmosféru ve skupině dětí, zaměřuje se na zlepšení spolupráce a komunikace mezi žáky, pomáhá stmelovat třídní kolektiv. Pokud se ve třídě vyskytne například šikana nebo dochází k izolaci některého z žáků v třídním kolektivu je právě součástí práce školního psychologa tuto situaci změnit k lepšímu. Spolu s metodikem prevence se může podílet i na přípravě preventivních programů pro jednotlivé třídy.
Školní psycholog není ve škole jen pro samotné žáky, ale součástí jeho činnosti je také práce s pedagogy. Těm nabízí další vzdělávání, poskytuje jim poradenské služby v pracovních i osobních záležitostech. Spolu s nimi se podílí na přípravě specifických programů na míru každé třídě a poskytuje metodické vedení. Organizuje vzdělávací semináře, které jsou pro učitele příležitostí k dalšímu rozvoji specifických dovedností práce s jednotlivými žáky i celou třídou nebo obohacením o nové metody práce.
Školní psycholog se zabývá všemi záležitostmi souvisejícími s výchovou a vzděláváním. Mohou se na něj tedy obracet i samotní rodiče, pokud řeší těžkosti spojené s výchovou nebo školním vzděláváním svých dětí. Školního psychologa je možné využít také k prvnímu kontaktu psychologické služby, protože spolupracuje s řadou institucí v daném regionu. Ve své práci se řídí také etickými normami přijatými Asociací školních psychologů ČR a SR, které představují závaznou normu pro pracovní postupy ve vztahu ke klientům, rodičům i pedagogům.
Mgr. Světlana Valentová-metodik prevence
Mgr. Světlana Valentová-metodik prevence
KONTAKT: valentova@zstgmdrasov.cz
Mgr. Kateřina Večeřová-školní speciální pedagog
Mgr. Kateřina Večeřová-školní speciální pedagog
KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody
KONTAKT: vecerova@zstgmdrasov.cz
- poskytuje reedukační péči s cílem pracovat dle individuálních oslabení žáka, rozvíjet oslabené funkce (zrakové, sluchové, grafomotoriku …), procvičovat čtení a orientaci v textu, trénovat obtížné pravopisné jevy, odstraňovat specifické chyby apod.
- reedukace probíhá v rámci vyučování, v malých skupinách či zcela individuálně, žáci věnují procvičovanému plnou pozornost, jsou neustále „vyvoláváni“
- pokud je u žáka zřejmá únava, je aktivizován jinou činností, žáci získávají okamžitou zpětnou vazbu při chybě a mohou s chybou pracovat
- spolupracuje na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
- společně s třídními učiteli spolupracuje na vypracování plánu pedagogické podpory
- zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)
Mgr. Eva Jelínková-školní speciální pedagog
Mgr. Eva Jelínková-školní speciální pedagog
KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody
KONTAKT: jelinkova@zstgmdrasov.cz
- poskytuje reedukační péči s cílem pracovat dle individuálních oslabení žáka, rozvíjet oslabené funkce (zrakové, sluchové, grafomotoriku …), procvičovat čtení a orientaci v textu, trénovat obtížné pravopisné jevy, odstraňovat specifické chyby apod.
- reedukace probíhá v rámci vyučování, v malých skupinách či zcela individuálně, žáci věnují procvičovanému plnou pozornost, jsou neustále „vyvoláváni“
- pokud je u žáka zřejmá únava, je aktivizován jinou činností, žáci získávají okamžitou zpětnou vazbu při chybě a mohou s chybou pracovat
- spolupracuje na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
- společně s třídními učiteli spolupracuje na vypracování plánu pedagogické podpory
- zajišťuje komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)
Mgr. Milena Gébová- školní speciální pedagog - logoped
Mgr. Milena Gébová- školní speciální pedagog - logoped
KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody
KONTAKT: gebova@zstgmdrasov.cz
- provádí logopedickou diagnostiku
- zajišťuje odbornou speciálně – pedagogickou péči logopedickou, reedukaci narušené komunikační schopnosti
- nabízí pro rodiče konzultace problematiky řečového postižení a dalších školních, výchovných a vývojových nedostatků s tím spjatých
- integrovaným žákům poskytuje v souladu s doporučením speciálně pedagogického centra pro vady řeči poskytována systematická a intenzivní individuální logopedická péče
Speciální pedagogové
Speciální pedagogové
KONZULTAČNÍ HODINY: dle individuání dohody
Mgr. Lucie Holubová-holubova@zstgmdrasov.cz
Mgr. Eva Zachariášová-zachariasova@zstgmdrasov.cz
Mgr. Petra Francová-francova@zstgmdrasov.cz
- speciální pedagožky zajišťují reedukační péči dle individuálních vzdělávacích potřeb žáka
- spolupracují na tvorbě individuálního vzdělávacího plánu integrovaného žáka, na pravidelném vyhodnocování účinnosti navržených opatření i spolupráce rodiny, školy
- společně s třídním učitelem spolupracují na vypracování plánu pedagogické podpory
- zajišťují komunikaci a spolupráci při péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami mezi rodinou, školou a dalšími odborníky (pedagogicko - psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra apod.)